Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej na rok 2010


2010-01-25
W 2009 roku głównym zadaniem Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej było zidentyfikowanie rynku turystyki medycznej w Polsce oraz nawiązanie współpracy z partnerami, którzy wsparliby promocyjne działania Izby na rynku międzynarodowym.

W lutym 2009 roku za pośrednictwem Pani Poseł Anny Zielińskiej - Głębockiej Izba wystosowała interpelację poselską do Ministra Sportu i Turystyki w sprawie zagadnienia turystyki medycznej. Z otrzymanej odpowiedzi wynikało, że turystyka medyczna jest jednym z celów polityki turystycznej państwa zapisanych w „Kierunkach rozwoju turystyki do 2015 roku".

Obecnie Izba wchodzi w nowy rozdział działalności polegającej na promocji polskich usług medycznych na rynkach zagranicznych. Rok 2010 będzie pierwszym rokiem, w którym Polska zaprezentuje się na rynkach międzynarodowych jako solidny i coraz bardziej liczący się dostawca usług medycznych.

Opracowanie jednolitych zasad funkcjonowania rynku turystyki medycznej oraz przekazanie jednolitej informacji pacjentom zagranicznym o placówkach medycznych i jakości usług medycznych w Polsce to podstawowe cele Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej na rok 2010.

Na podstawie analizy zapotrzebowania na usługi medyczne na rynkach zagranicznych otrzymanej z Polskiej Organizacji Turystycznej Izba opracowała kierunki promocji turystyki medycznej. W pierwszym etapie działania promocyjne skupią się na rynku Unii Europejskiej, gdzie zapotrzebowanie na usługi medyczne jest duże i stale rośnie.

Już w kwietniu 2010 r. Izba wraz z polskimi przedsiębiorcami będzie uczestniczyć na targach turystyki medycznej w Londynie: Health & Medical Tourism Show London. To największe w Europie wydarzenie dotyczące turystyki medycznej odbędzie się w dniach 17-18 kwietnia 2010 roku.  Firmy, które zgłoszą swój udział w targach są objęte przez Izbę Gospodarczą Turystyki Medycznej specjalnym programem, który umożliwia stanie się uczestnikiem tej prestiżowej imprezy na preferencyjnych warunkach.

Rynkami na których Izba chce mocniej zaistnieć są także: rynek niemiecki i skandynawski. Pacjenci z Niemiec, Szwecji, Norwegii i Danii już dziś chętnie korzystają z polskich usług medycznych, sanatoryjnych i rehabilitacyjnych. W tym celu Izba planuje otworzyć przedstawicielstwa na rynku brytyjskim i niemieckim.

„Izba będzie starała się otrzymać wsparcie na zagraniczną działalność promocyjną z budżetu poszczególnych ministerstw i agend rządowych, a także samorządów poszczególnych miast. Obecnie trwają prace nad opracowaniem dokumentacji dotyczącej zakwalifikowania branży turystyki medycznej jako branży eksportującej usługę medyczną." - mówi Artur Gosk, Prezes Izby Gospodarczej Turystyki Medycznej. „Plany na rok 2010 są ambitne mam nadzieję, że uda nam się je w pełni zrealizować." - dodaje Artur Gosk.

Izba Gospodarcza Turystyki Medycznej utworzona została w październiku 2008 r. przez podmioty działające w branży turystyczno - medycznej w celu reprezentowania interesów gospodarczych swoich członków wobec krajowych organów państwowych, samorządowych i społecznych oraz instytucji naukowych i gospodarczych, a także zagranicznych organów i instytucji.

„Nasza działalność została zauważona poprzez liczne publikacje w prasie biznesowej, medycznej oraz stacje telewizyjne, co należy odbierać pozytywnie w kontekście zmian jakie zachodzą na globalnym rynku usług medycznych." - mówi Artur Gosk.

Izba prowadzi portal „treatmentinpoland" skierowany do klientów-pacjentów zagranicznych zainteresowanych leczeniem, zabiegami medycznymi lub upiększającymi. Strona www.treatmentinpoland.com zawiera bazę placówek gotowych do przyjmowania pacjentów
z zagranicy.

Strona Izby: www.igtm.pl

Nadesłał:

Poradnik zdrowia
http://poradnik-zdrowia.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl