Farmacja świadczeniami kusi
Duże budżety na świadczenia pozapłacowe oraz umożliwienie ich wyboru, to sposób branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego na przyciągnięcie najlepszych pracowników. To główne wnioski płynące z raportu przygotowanego przez firmę Antal we współpracy z Sodexo Benefits and Rewards Services.
Sektor farmacji i sprzętu medycznego stale poszukuje pracowników, przede wszystkim ekspertów
z wiedzą medyczną, doświadczeniem i kontaktami w branży. Jednak tacy kandydaci nie narzekają na brak propozycji. Żeby ich przyciągnąć należy umiejętnie sformułować ofertę pracy. Sama wysokość pensji to za mało, bo w tej branży firmy na pewnych poziomach stanowisk płacą podobnie. Dlatego ważnym elementem ofert pracy i jednym z głównych kryterium oceny jej atrakcyjności stają się świadczenia pozapłacowe.
Więcej niż standard
Jak pokazują wyniki raportu „Polityka zarządzania świadczeniami pozapłacowymi w sektorze farmacji
i sprzętu medycznego”, rolą świadczeń jest budowanie zaangażowania i lojalności pracowników (odpowiednio 91% i 69,9% ankietowanych firm). O tym, że w firmach farmaceutycznych benefity
to przemyślana inwestycja, świadczą przeznaczane na ten cel budżety. Z badania wynika, że blisko połowa z nich wydaje na dodatki pozapłacowe od 3000 do 5000 zł na jednego pracownika rocznie.
To ponad trzy razy więcej niż oferuje rynek – 928 zł.[1]
Blisko 70% respondentów umożliwia pracownikom wybór preferowanych świadczeń. Ponad połowa pozwala zatrudnionym wybierać benefity raz w miesiącu lub częściej. To znacznie więcej i częściej niż w innych branżach.
Niewykorzystany potencjał
Kandydaci pytają o dodatki do pensji zasadniczej już na etapie rozmowy kwalifikacyjnej
i niejednokrotnie to właśnie one przeważają o wyborze tego czy innego pracodawcy. Niestety tylko 39,1% badanych firm uważa, że benefity przyciągają kandydatów do organizacji. Jednocześnie 25% wskazuje, że kandydaci podczas rekrutacji zawsze dopytują o ofertę dodatkowych świadczeń, a 50% twierdzi, że spotyka się z takim pytaniem w ponad połowie przypadków. Firmy farmaceutyczne
i sprzętu medycznego inwestują w świadczenia pozapłacowe znaczne kwoty, ale nie w pełni wykorzystują siłę tego argumentu w dialogu z pracownikami – potencjalnymi i obecnymi.
„Wyniki badania wskazują na wysoki poziom elastyczności firm z branży farmaceutycznej i sprzętu medycznego oraz ich umiejętność szybkiego reagowania na zróżnicowane i zmieniające się potrzeby pracowników. Jest to jednoznaczne potwierdzenie globalnego trendu, w którym systemy kafeteryjne są nieodłącznym elementem efektywnych programów motywacyjnych i pozwalają budować zaangażowanie wszystkich zatrudnionych. Warto jednak przyjrzeć się realnej wartości oferowanych świadczeń i należycie je komunikować, by w pełni wykorzystać ich potencjał.” - powiedziała Magdalena Słomczewska – Klimiuk, kierownik marketingu Sodexo Benefits and Rewards Services Polska.
Należy pamiętać, że niedopasowanie świadczeń do potrzeb pracowników, wpływa nie tylko na ich niezadowolenie, ale przede wszystkim prowadzi do nieefektywnego wykorzystywania budżetu przeznaczonego na motywację. Wdrożenie indywidualnych programów motywacyjnych nie jest trudne, gdy firma korzysta z nowoczesnych platform takich jak na przykład Sodexo Select. Dokonując samodzielnego wyboru świadczeń na platformie, pracownicy widzą wartość oferowanych im przez firmę dodatków pozapłacowych, bardziej je doceniają, a przede wszystkim zyskują wiedzę ile wynosi ich całkowite wynagrodzenie.
[1] Badanie „Drogowskaz Motywacyjny 2017” Sodexo Benefits and Rewards Services
Ostatnio dodane artykuły:
Bayer Pharmaceuticals wchodzi w przełomowy okres znaczących postępów w opracowywaniu leków
Bayer zapowiada kolejne innowacje
Grymaszenie przy stole, czy poważne zaburzenie pokarmowe. ARFID - jak je rozpoznać i pomóc dziecku?
Wybiórczość pokarmowa u dzieci to zjawisko, które wielu rodziców uważa za naturalny etap rozwoju. Jednak w niektórych przypadkach może to być oznaka poważniejszego problemu – zaburzenia ARFID (Avoidant/Restrictive Food Intake Disorder), które wymaga specjalistycznej interwencji.
Polakom brakuje czasu na jedzenie!
Blisko 2/3 Polaków przynajmniej kilka razy w ciągu miesiąca pomija jeden z trzech głównych posiłków – tak wynika z nowego badania marki Kupiec przeprowadzonego w lutym 2025 r. przez SW Research.
NA BIEGUNKĘ I DOLEGLIWOŚCI ŻOŁĄDKOWE
CARBOSAL® firmy Gorvita to naturalny preparat stworzony na bazie węgla aktywowanego, od pokoleń stosowanego w leczeniu biegunek, niestrawności oraz zatruć pokarmowych.
Wyzwania i szanse na rynku suplementów diety
W ostatnich latach polski rynek suplementów diety doświadcza znaczącego wzrostu, napędzanego rosnącą świadomością zdrowotną społeczeństwa oraz postępem naukowym. Według danych PMR Market Experts, w latach 2024-2029 przewidywany jest dalszy wzrost tego sektora.
Bezpłatne badania mammograficzne w krakowskiej Mozaice
W czwartek i piątek, 27-28 listopada, w godzinach 8:30 – 15.00 przed galerią Mozaika w Krakowie po raz kolejny zaparkuje mammobus. Firma LUX MED Diagnostyka, wraz z Narodowym Funduszem Zdrowia (NFZ), zapraszają do udziału w bezpłatnych badaniach kobiety w wieku od 45 do 74 lat.
Zdrowie psychiczne. Co mogą powiedzieć nam współczesne badania?
Wokół jej stosowania narosło wiele mitów, w tym dotyczących jej wpływu na nastrój i kondycję psychiczną. Jednak co na ten temat mówi nauka?
Haier zaprasza do licytacji arcydzieła na rzecz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
Haier, który od 16 lat jest światowym liderem w produkcji urządzeń AGD, kolejny raz wspiera najpiękniejszą orkiestrę świata. Tym razem producent przekazał na licytację prawdziwe arcydzieło – lodówkę side by side HFR79F19EFGK, jedyną taką na świecie.
Innowacyjność i jakość na dynamicznie zmieniającym się rynku suplementów
Rynek suplementów diety w Polsce rozwija się od lat, choć jego dynamika zmienia się wraz z uwarunkowaniami gospodarczymi i społecznymi. Według danych, w 2022 roku jego wartość wynosiła 7,7 mld zł i stale rośnie.
Najczęściej czytane artykuły:
Grymaszenie przy stole, czy poważne zaburzenie pokarmowe. ARFID - jak je rozpoznać i pomóc dziecku?
Wybiórczość pokarmowa u dzieci to zjawisko, które wielu rodziców uważa za naturalny etap rozwoju. Jednak w niektórych przypadkach może to być oznaka poważniejszego problemu – zaburzenia ARFID (Avoidant/Restrictive Food Intake Disorder), które wymaga specjalistycznej interwencji.
Bayer Pharmaceuticals wchodzi w przełomowy okres znaczących postępów w opracowywaniu leków
Bayer zapowiada kolejne innowacje