Warszawskie dzieci w wieku szkolnym poznają zasady zdrowego żywienia


Warszawskie dzieci w wieku szkolnym poznają zasady zdrowego żywienia
2016-06-02
Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie, przy wsparciu Carrefour Polska, rozpoczął warsztaty drugiej edycji ogólnopolskiego programu edukacyjnego „ABC Zdrowego Żywienia”, które tak jak rok temu odbywają się w Warszawie.

Dzieci i młodzież z Warszawy i okolic wezmą udział w warsztatach, które zostały sfinansowane przez Fundację Carrefour. Zajęcia poprowadzą naukowcy z Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Rekrutacja została przeprowadzona w szkołach gminnych i świetlicach środowiskowych, a wśród uczestników w skali kraju będzie co najmniej 35% osób wywodzących się ze środowisk o trudnej sytuacji materialnej.

Carrefour Polska zainicjował ogólnopolski program edukacyjny „ABC Zdrowego Żywienia”, wraz ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego, dostrzegając problemy społeczne takie jak nadwaga, otyłość oraz inne choroby dietozależne. Program ma na celu zwiększenie świadomości dotyczącej prawidłowego sposobu żywienia, a tym samym modyfikację nawyków żywieniowych Polaków. Konieczność prowadzenia działań edukacyjnych w tym zakresie wynika z faktu, że co trzeci konsument w Polsce ma nadwagę[1], co uzasadnia potrzebę podnoszenia świadomości żywieniowej, zwłaszcza wśród dzieci w wieku szkolnym.

Wyniki zrealizowanych podczas pierwszej edycji badań ujawniły niedostateczną znajomość zasad prawidłowego żywienia wśród uczestników. Natomiast po zakończonych warsztatach http://abczywienia.pl/. Program został sfinansowany przez Fundację Carrefour, która przeznaczyła na ten cel grant w wysokości 134 760 euro.

Konsekwentnie działamy na rzecz podniesienia świadomości żywieniowej oraz wyeliminowania błędów żywieniowych poprzez zmianę nawyków żywieniowych wśród dzieci i młodzieżypowiedział Robert Noceń, Sekretarz Generalny Carrefour Polska.Nie tylko prowadzimy programy edukacyjne, ale także rozbudowujemy asortyment zdrowych produktów i wspieramy wydarzenia sportowe w całej Polsce.

Artykuły spożywcze do przygotowania potraw w czasie warsztatów kulinarnych dostarczy hipermarket Carrefour Targówek, położony przy ul. Głębockiej 15. Szeroki wybór produktów zdrowej żywności (bio i ekologiczne, dietetyczne, bezglutenowe, sojowe oraz dla diabetyków) jest jednym z wyróżników oferty produktowej Carrefour. W asortymencie sklepów znajduje się już ponad 300 certyfikowanych produktów ekologicznych, a także specjalna strefa „Świat Zdrowia”. Klienci mogą w niej znaleźć produkty dietetyczne, sojowe, dla diabetyków oraz blisko 200 produktów bezglutenowych.

Carrefour stworzył również gamę wyselekcjonowanych produktów „Jakość z Natury Carrefour” pochodzących z ekologicznie czystych terenów, wytwarzanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rolnictwa. Logo „Jakość z Natury Carrefour” oznacza brak konserwantów oraz sztucznych barwników, a produkty z tym znakiem są wolne od GMO. Sprzedaż produktów wyprodukowanych w Polsce jest jedną z podstawowych zasad polityki produktowej Carrefour – w tym celu firma współpracuje z ponad 1800 dostawcami, wśród których większość stanowią polskie firmy.

Informacje dodatkowe                                        

  • Program „ABC Zdrowego Żywienia” jest elementem prowadzonej od 2014 roku kampanii Carrefour „Z miłości do Zdrowia”. Jej celem jest promocja zdrowego i świadomego stylu życia. Firma wspiera swoich klientów, pracowników oraz wszystkich Polaków w dokonywaniu odpowiednich wyborów żywieniowych i w podnoszeniu poziomu świadomości na temat zdrowego żywienia. Działania te są realizowane poprzez zachęcanie do aktywnego spędzania wolnego czasu oraz prowadzenie programów edukacyjnych.

  • 1. edycja programu edukacyjnego została zorganizowana i zrealizowana w 2015 roku przez Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW w Warszawie , a jej odbiorcami były dzieci oraz seniorzy. W czasie trwania programu zorganizowano 240 warsztatów, poprowadzonych przez 70 ekspertów z 7 ośrodków naukowych z  Warszawy, Wrocławia, Poznania, Krakowa, Olsztyna, Lublina i Trójmiasta, docierając do osób ze środowisk o trudnej sytuacji społecznoekonomicznej. Cykl warsztatów obejmował 5 bloków tematycznych: żywieniowy, dietetyczny, sensoryczno-konsumencki, higieniczny i kulinarny, a dla każdej z grup przygotowano odrębne scenariusze zajęć.

  • Carrefour Polska ułatwia Polakom prowadzenie zdrowego stylu życia stale rozwijając asortyment zdrowych produktów oraz sprzętu sportowego. We wszystkich formatach sklepów klienci mogą znaleźć produkty bezglutenowe, dietetyczne, dla diabetyków, sojowe, bio i ekologiczne, a także bogaty wybór owoców i warzyw.



[1] Raport firmy Nielsen „We Are What We Eat” (2015) na zlecenie Grupy Carrefour

Nadesłał:

Biuro Prasowe Carrefour

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl